2011. december 16., péntek

Vonaljegy és sajtos roló

Csak röviden leírom, mi volt ma.
Felszálltam a 49-es villamosra a Tétényi útnál. Annyira sokan voltak, hogy nem fértem hozzá a lyukasztóhoz (ajtópáronként egy darab!). És csak sodródtam a tömeggel, egyre távolabb a lyukasztótól.
Mióta házas vagyok meg anyuka, azóta úgy viselkedem, mint egy szabályos utas, veszek jegyek és lyukasztok.

Megjelent az ellenőr, és én állat, azon kezdtem el gondolkodni, hogy mit mondjak neki. Rendes mesét találtam ki, előjöttek a kamaszkori reflexek, amikor lejárt épp a bérletem, és ki kellett találni valami sztorit, hogy mért nincs érvényes bérletem vagy jegyem.
Aztán hirtelen leállítottam magam: Hülye vagy??? Mért nincs kétszer ennyi lyukasztó? Ez nem a te hibád! Mért nincs minden ajtónál lyukasztó? Nem páronként, hanem ajtónként!
Na, alig vártam, hogy leszálljak, mert ugye a leszállási vágy mégiscsak felülírta a lyukasztásit, és addig préselődtem, amíg ki nem szabadultam az utcára.



Erre, felszállok a vonatra, előtte vettem szalmabálát a fornettiben, ez a sajtos roló, csak pont úgy néz ki, mint a szalmabála.
Gyerekkorom ízét keresem benne mindig, vissza-visszatérek hozzá, és megállapítom, hogy a mai sajtos rolók ehetetlenek.
Régen nagyon zamatos volt, és egy csomó sajt volt a két végén, de ezek a maiak... hát minősíthetetlen.
Ilyet is fogok csinálni, az fix. Olyan nagyon finomat. Egyszer. Majd ha már eléggé bepöccentem.

6 megjegyzés:

  1. évente 1x. mint a somlóit.
    ennyiszer vagyok hajlandó csinálni :)
    és mivel a nyavalyás tészta sose lesz leveles, annyit csalok, hogy az bolti. a krém viszont... :))))))
    enni persze többször is enném, csak nehezen veszem rá magam, hogy nekiálljak.:)

    VálaszTörlés
  2. És mikor jön el az évente egy? :)))

    VálaszTörlés
  3. Szoljanak nekem is, ha!! A gyereknek vettem sajtos rolot valamikor az iden, talan ketszer is, de nem is ette meg. Nem csodalom, szar volt. :)
    EV

    VálaszTörlés
  4. Ha feloldom az EV-t, biztos szólni fogok :) szerintem legkésőbb januárban fogok csinálni egy adaggal tuti.

    VálaszTörlés
  5. múltkor Borka hozott nekem (sajtosrolót, még jó, nem is ellenőrt!), mert tudja, hogy szeretem. hááát... meglepődtem eléggé: kelt (!!!) tésztába volt belegyömöszölve valami borzalmatos kemény trutyi. pár szál száraz sajtszerűség a végein. olyan vacak volt a lánykámnak azt mondani, hogy bocs, ezt egyszerűen nem tudom megenni - amikor ő a kis zsebpénzéből vásárolta nekem... :-(((

    VálaszTörlés
  6. Hát nagyon sajnálom, azt hiszem, ideje tartanom egy sajtos roló-partit, úgy látszik, ezt nagyon sokan szerettük ifjú lánykorunkban, és ebből két dolog következik: vagy nagyon kifinomult lett az ízlésünk, vagy régebben tényleg sokkal jobb volt. :)

    VálaszTörlés