2013. február 23., szombat

Van élet a szoptatós tea után


Az édeskömény (ánizskapor), mint a szoptatós tea alapanyaga annyira beégett az ízlelőszerveimbe, hogy egészen eddig nem mertem venni egyáltalán. Pedig nagyon szép, a gyerekek egyből szívátültetésest játszottak vele, annyira megtetszett nekik a formája, amikor végre hazavittem egy darabot.

Gyorsan csináltam belőle egy vega ebédet magamnak, és meg kellett állapítanom, hogy nagyon finom és kicsit sem hasonlít a szoptatós teára  az íze :-)

Tehát:

Olívaolaj
4 g fokhagyma
2 cukkini
1 édeskömény gumó
1 cékla
1 konzerv paradicsom (felkockázott)
egy kis laskagomba
bors
zöld fűszerek (ízlés szerint, de valami muszáj bele)
chili 

Az olajon megpirítom a fokhagymát, beleteszem a szeletelt édesköményt, kicsit pirítom, aztán a felkarikázott cukkinit, felkockázott céklát (a céklát pici kockákra kell vágni, mert több idő kell neki, mint a többieknek, és ha nagyra hagyom - mint én -, akkor kemény marad, ami egyáltalán nem baj, ha valaki szereti, csak éppen nem fő át teljesen), feldarabolt gombát, és még egy kicsit pirítom, átforgatom. Mehetnek bele a fűszerek és a paradicsom.
Aztán az egészet készre párolom fedő alatt.

Fussilivel és mozzarellával ettem, hogy legyen benne valami fehérje meg szénhidrát is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése