2011. október 10., hétfő

Csokoládés-kókuszos rizspuffancs, vagy mi a nyavalya

Gyorsan valamit sütni kell, megyünk táncolni, oda szokás vinni. Havonta egyszer van, és mindenki hoz valamit. A férjem mondta, hogy minek vettem ezt a puffasztott rizst, csináljak már vele valamit, egyáltalán mire jó ez... Aztán volt még kókuszreszelék, meg egy kis csoki, na lássuk, mit találok.
Volt egy recept egy könyvben. Egy színes-szagos, szalagos könyvben.
De hát nem volt hozzá ez meg az, viszont volt hozzá más.
Így lett a fele eredeti, a másik fele saját fejlesztés.


Világos réteg:
50 g vaj
50 g puffasztott rizs
100 g kókuszreszelék
4 ek cukor
3 dl tejszín
2 kk keményítő

Sötét réteg:
50 g vaj
50 g puffasztott rizs
125 g étcsoki
3 ek cukor

Sötét réteghez a vajjal és a cukorral megolvasztottam a csokit (lehet gőzfürdőben), és a másik adag rizspufira öntöttem, elkevertem.

Kibéleltem sütőpapírral egy 20x20 formát, abba belelapogattam, hagytam dermedni.

Világos réteghez a vajat a cukorral megolvasztottam kis lábaskában, bele a tejszínt, mikor felfőtt, bele a pici vízzel simára kevert keményítőt.
Az egészet a rizspufi és a kókuszreszelék keverékére öntöttem, jól kikevertem.
A cuccot a csokis dermedt rétegre simítottam.

Pár óra hűtés után nagy kínkeservvel szeleteltem, ugyanis a csokis réteg sokkal keményebb, mint a kókuszos.

A fotón azért van fordítva a két réteg, mert előbb a kókuszost tettem, és csak utólag jöttem rá, hogy ez egy elhibázott lépés volt.
A táncolóknak ízlett, és tényleg finom, de valamiért mégse barátkoztunk össze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése