2011. október 5., szerda

Vadmalac film közben

Előző posztom folytatása következik. Ódákat zengek az öntöttvas fazék csodálatos képességeiről.
Megláttam egy vasedényben két éve, és rögtön éreztem, hogy ez a leértékelés csakis amiatt van, hogy végre nekem is lehessen egy ilyen főzőeszközöm.
Ezt az ételt már háromszor csináltam benne.
Először, amikor a The Game című filmet néztük. Tiszta szerencse, hogy már láttuk régebben, mert kizárólag a kajára tudtunk gondolni, Michael Douglas szenvedései eltörpültek az étel utáni vágyunk mellett.
Másodszor egy csomó embernek főztem, voltak gyerekek is, csípőset tehát nem tehettem bele.
Harmadszor tegnap este, ünnepeltük a házassági évfordulónk másnapját, Halálos fegyver 2. volt a soron épp. Mel Gibson is több figyelmet érdemelt volna, de így járt.

Ezek után levonhatom a következtetést, hogy ez a csodás étel csakis csípősen jó!!!
De akkor nagyon!

A recept:


Hozzávalók:
4 nagy fej hagyma
1 fej fokhagyma 
5 ek kacsazsír
5 ek fehérbor
1 kk köménymag
2 kg vadmalac comb
5 ágacska kakukkfű
só, bors
Harissa és babérlevél

A hagymát karikákra vágjuk, és pár percig dinszteljük az olajon, amíg el kezd pirulni. Rászórjuk a vékony szeletekre vágott fokhagymát és a köményt is, majd sózzuk, és betoljuk a sütőbe 80 fokra két órára. Aztán megy  bele chili, babérlevél is.
Közben a combot körben besózzuk, borssal bedörzsöljük, és egy serpenyőben minden oldalát körbepirítjuk nagy lángon, vagyis kérget sütünk rá. A hagymára tesszük, beleszórjuk a kakukkfűágat is, és további 4 órát sütjük úgy, hogy közben az edényen van a fedője. Nagyon finom szaftos marad a hús, isteni puha lesz a hagyma. 
Eredeti recept  Fűszeres Eszter blogján: http://fuszereslelek.blog.hu/2011/01/19/csak_lassan_8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése