2012. április 19., csütörtök

Chilis bab - maradékfelhasználás

Annyira kigyúrtam magam a "maradékból bármit" - témában, hogy a húsvétot is sikerült bevásárlás nélkül végigcsinálni, lett süti (többféle) meg ünnepi ebéd is, állati büszke voltam magamra.
Múlt héten voltak nálunk a miccsevő vendégek, ehhez még találtam egy darab szarvas lábszárat, amit nem daráltam le teljesen, ott árválkodott a hűtőben még 30 deka belőle.
A következő érv a chilis bab mellett, hogy nagycsaládosként az Élelmiszerbanktól  kaptunk egy rakás paradicsomos fehérbabot, hát na bumm, nem vesebab lesz benne, úgysem szeretjük túlzottan az angol reggelit (az ízével nincs baj, csak nagyon rengeteg és laktató), másra nem tudom felhasználni, mint egytálételek készítésére.

Így lett ez a csodás étel, tényleg fantasztikus íze volt. Mondom.

1 fej vöröshagyma apróra vágva
4 gerezd fokhagyma apróra vágva
30 dkg hús kockára vágva (marha vagy egyéb kérődzők)
2 doboz paradicsomos babkonzerv 
15 dkg szalonna (bacon kockák mondjuk)
1 doboz konzerv kukorica (hát nem is kéne, de a gyerekek szeretik)
1-2 paprika
2 dl sör
2-3 nagy kocka 70%-os csoki
oregano, római kömény, fahéj
só, bors
chili (találtam egy kis piros curry pasztát, már muszáj volt elhasználni, azt raktam bele, de igazából chili kell ugye)

Bacont pici olajon felteszem, aztán a hagymák, üvegesre, fokhagyma, hús, ezeket mind összeforgatom, és kicsit megkapatom. Belevágom a paprikát, a csokit, a fűszereket, a babkonzervet, és felöntöm sörrel. Nagyon lassú tűzön rotyogtatom, és amikor kész, még megrottyantom a kukoricával.
Fotó nincs róla, mert ronda volt és egyébként is nagyon hamar elfogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése