2012. április 15., vasárnap

A bárányok finomak


Vendégeket vártunk, mondom hát Dzsónak, vegyen kicsi bárányhúst, csinálunk miccset.
Be is ment a Magyar utcába, a törökhöz. 
- Kérek egy kg bárányhúst.
- Mihez kell?
- Miccshez.
Nem kérdezett többet a hölgy, aki történetesen udvarhelyi, adott egy csodás combot, és az uram nem tudott ellenállni a gyönyörű bordáknak sem, így hát olyat is hozott haza.
Itthon közben felkészültem az internetről, és ahogy a végeredményt elnéztem/megkóstoltam, nagyszerűen sikerült, csatolt székely vagyok, megmondta a gyergyói Csaba is már a múltkor.


Először akkor a MICCS

80 dkg darált bárányhús
80 dkg darált sertéshús
80 dkg szarvas lábszár (marhahús, de hát csak ez volt itthon khm... :))
másfél fej hagyma apróra vágva
5-6 gerezd fokhagyma nagyon apróra vagy nyomva
bors
csombord 
1 ek szódabikarbóna
víz

A húsokat összegyúrjuk, fűszerezzük, hagymázzuk, szódázzuk, összegyúrjuk, nagyon-nagyon alaposan, ha nem nagyon zsíros húsaink vannak, akkor vízzel (kb. fél pohár) fellazítjuk.
Legalább egy órát álljon a hűtőben, majd olajos kézzel formázzuk, a beizzított parázson lévő rácson szenesedésig sütjük. Kenyérrel  és román mustárral együk, mert az sokkal finomabb. 
Jól illik hozzá a papírtányér, a manele zene, például a kedvencem, a Marinela, Marinela
Helló Maresz, Helló Bea! 

Na, akkor folytatom, mert maradt egy kis darált bárányhús, és a csontot is feltettem közben főni egy kis sós vízben, a húst, amit lefejtettem róla, szintén összeaprítottam, így lett kb. 25-30 dkg húsom.


Készült egy kis tárkonyos raguleves húsgombóccal, a következőképp:

A maradék fél fej hagyma
leveszöldség (vagy ha nagyon tél van, akkor francia saláta zöldség)
csontlé
tárkony
bors
pirospaprika
1 tojás
1 zsemle vagy kenyérmaradék
kicsi snidling
kicsi liszt
joghurt
esetleg valamilyen laska

A tojásból, áztatott zsemléből, húsból, lisztből fűszerezéssel masszát készítettem, kicsit hagytam állni.
Addig a hagymát megdinszteltem, rá a zöldségek (tetszés szerint felvagdosva), megfuttattam, majd felöntöttem a csontlével, és fűszereztem. Félidőben beleraktam a vizes kézzel formázott húsgombócokat, és az apróra vágott tárkonyt (nekem sós eltett tárkonyom volt, úgyhogy nem nagyon sóztam a levest, Csaba szóvá is tette, hogy sótlan, de attól még ilyen jót Gyergyóba' se kapni, hejj), ha laskát is főzök bele, akkor azt is.
A végén egy fél pohár joghurtot egy-két kiskanál liszttel bekeverek, és behabarom vele a levest.

Attila barátom képe :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése