2012. február 22., szerda

Kenyeresböjt

Életemben egyszer böjtöltem, kb. 16 vagy 17 éves voltam. 
Édesanyám nagy spiritiszta - reflexológus és kineziológus -, vele mindenfélét ki lehetett próbálni.
A terv az volt, hogy 3 nap gyümölcsnap bemelegítésnek, 7 nap léböjt (tea + zöldséglé, néha gyümölcslé), aztán három újabb gyümölcsnap, utána lehet visszatérni az életbe.
Bemelegítő még oké volt (ennyi idősen mindenki borzasztó hiú, még én is), de jöttek a böjti napok.
Az ötödik napon reggel felkeltem, és összeestem a fürdőszoba felé félúton.... anyám jött: " na jó, ehetsz egy negyed almát"...


Akkor megfogadtam, hogy én ilyen soha többé!!!
Most azonban úgy érzem, tele vagyok. Hiányzik belőlem az önfegyelem, hogy betartsam a napi ötszöri étkezést, hogy csak azt egyek, amit szabad, hogy ne habzsoljak, hanem csak csipegessek (Virág elvtárs). Nagyon hiányzik a lassúság és a koncentrálás az életemből, úgy döntöttem tehát, hogy nekivágok egy öt napos kenyeres böjtnek. A másik dolog, ami miatt épp most, hogy eljött a nagyböjt ideje, a farsangi időszakban az ember tényleg elereszti magát egy kicsit, és ennek kell valami ellenpont, akár vallásos valaki, akár nem. Le kell állni néha a zabálással, na :)
Elég egyszerű a recept, reggelire és ebédre két szelet rozskenyér, a többi étkezésre pedig egy-egy szelet. Ez tiszta sor, nem kell azon gondolkodnom, hogy túlléptem-e a megengedett szénhidrátkeretet. Azt remélem, hogy elcsábulni is nehezebb lesz, hisz nem fogom azt gondolni, hogy ebből nekem egy picit szabad ennem, tudom, hogy semmiből NEM SZABAD, és kész. 
Hozzá minden nap más itóka, zöldbúzafű koktél, zöldséglé, ananászlé (ezt helyettesítem egy zöldség-gyümölcs vegyessel), céklalé, sárgarépalé. Mellé napi 3 liter víz, ezzel úgy vagyok, hogy tuti nem fog menni, de folyton iszok, amikor eszembe jut, és csináltam natúr gyógynövényes teát is, annak legalább van valami íze.
Az egész akciót irtó nagy titokban tartottam, csak anyámnak meséltem el, mire készülök. Tudom, hogy ő megérti, neki nyugodtan nyavalygok, hogy jaj, mindjárt elvérzek, erőt fog önteni belém, hogy bírjam ki, mert a Bereczki Zoli és a Szinetár Dóri is épp most böjtölt, és lámlám milyen jól néznek ki mindketten....
Egyedül annyit fűzött hozzá kapásból, hogy nem is kéne az a kenyér se (cöccö, még egyszer nem húzol be a csőbe!), de ha már eszek, legalább pirítsam meg, hogy kevesebb munka legyen az emésztéssel. Köszi :)))
Túl vagyok az első napon. Egész nap arra vártam, hogy eljöjjön a következő étkezés ideje. A napi főzés is megvolt a gyerekeknek: padlizsánkrémleves, rakott krumpli, sütöttem két kenyeret is, a gyerekeknek és a férjemnek reggel szendvicseket csomagoltam... jobban ment, mint gondoltam, egyedül a rakott krumpli látványa ingatott meg egy kicsit, de kemény leszek. 
Ja, és hát igazából nem is fogok tudni sportolni sem - állítólag, de ma lenyomtam egy Dr.House-nyi spinninget, pénteken edzés, szombat reggel edzés. Holnapra is tervezek egy House-t, talán nem fogok elájulni, de ha igen, majd abbahagyom, és iszok egy kis vizet.
Ráadásul rengeteg dolgom van még a héten, és nagyon szurkolok magamnak, hogy minden beleférjen. 

Hajrá én!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése