2012. február 21., kedd

Túrógombóc Marie Curie módra

Anya: - Mi legyen az ebéd?
Hajna - Túrógombóc.
Anya - Jó. 
Boró - Pfúúúúúj, ne az legyen!
Bátor - De, az legyen!!!
Anya - Többség dönt, az lesz.

Elővettem a túrót. Kb. az egyetlen hozzávaló, amit megvettem, mondjuk tojás mindig van otthon.
Találtam 2 (azaz kettő) evőkanál zsemlemorzsát, nulla búzadarát. Lássuk, mi van itthon, amiből mégis túrógombóc lesz:

A gombóchoz: 
Fél kg túró
2 tojás
8 evőkanál kukoricadara (hurrá, találtam kukoricadarát!!)

A borításhoz: 
2 evőkanál zsemlemorzsa (muhaha)
10-15 dkg mandulaliszt (hurrá!!!)
pici olaj

A gombócnak valókat összeállítom, és kb. fél-egy órát hagyom duzzadni és puhulni a masszában lévő darát. (Ha nagyon türelmetlen vagyok, akkor a dara "al dente" marad, a gombóc meg szétesik, persze úgy is nagyon finom, csak akkor nem gombóc a neve, hanem túrófőzelék). 
Amikor kipihente magát, forralok vizet, közben elkészítem a borítást, pici olajon megpirítom a hozzávalókat. 
Kicsi gombócokat gyúrok vizes kézzel, és a forrásban lévő sós vízbe dobom. Ha feljön a tetejére, kész, Szűrőkanállal kiszedem a morzsára, összerázogatom, vagy forgatgatom, ahogy tetszik.
Cukorral és tejföllel megszórva tálalom.

ui: Boróka volt az, aki az első tányért kérte. Próbált fanyalogni, de két perc alatt eltüntette, mert tényleg annyira finom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése