2012. február 7., kedd

Marokkói csicseriborsó leves

Á, ugyanúgy készül, mint a többi

olaj
1 fej hagyma felkockázva
egy kicsi zeller reszelve vagy felkockázva
tört koriandermag
római kömény
cayenne bors
2-3 gerezd fokhagyma aprítva
egy paradicsomkonzerv (nem volt itthon, úgyhogy 4 nagykanál sür. par.)
két konzerv csicseriborsó (jelen esetben fél kg száraz éjjel áztatva, nappal főzve, ennek egy részéből hummusz lett, olyan hamis hummusz,)
15-20 dkg vörös lencse
fél liter zöldségleves vagy alaplé vagy víz
só, bors, petrezselyem apróra vágva
lehet koriander zöld is, de azt nem szeretem

Hagyma, zeller, fűszerek, fokhagyma olajon megfuttat, rá a lencse és a csicseri (ha konzerv, akkor a végén), megkever,
felönteni vízzel plusz alaplével, megfőzni. Bele a paradicsomkonzervet levestől vagy aprítani vagy turmixolni, ahogy tetszik. Én szeretem, ha darabok vannak benne.
Fűszerezem, kész. :)

2 megjegyzés:

  1. Én már meg se lepődöm, Gerzson meg csak röhög: ezt akartuk vasárnapi ebédre, vöröslencsés csicseriborsó levest (Annáék jöttek vendégségbe), aztán végül leszavaztuk. De köszi a receptet, legközelebb megcsinálom.

    VálaszTörlés
  2. Én se lepődöm meg, így lesz ez még egy párszor :)))

    VálaszTörlés