2012. augusztus 20., hétfő

Ünnepi kenyér


Lehetőségem nyílt kemencében kenyeret sütni az új kenyér ünnepére. Megadtam a módját: egy hétig dédelgettem a kovászt hozzá, hogy csak az legyen benne, a végeredmény három nagy darab kenyér és 6 erdélyi túrós lepény lett. Utóbbit Székelyföldön sütik ünnepi alkalmakkor. először Bori néni lepényéből ettem életemben, aki Nagykenden sütötte kemencében, úgy szerettem... jaj erről jut eszembe, hogy hát biztos ő is  szeretett, mert kaptam tőle egy csodás kabátkát, amit még a nagynénje varrt _kézzel_, csodálatos darab, viselet. Egyszer felvettem egy állásinterjúra, szépen felöltöztem, mentem a kabátkámban. Valami marha flancos helyen akartam dolgozni, azóta sem értem, hogy is gondolhattam komolyan... a lényeg, hogy levettem a kabátot, és egy nő elkérte, akassza fel a fogasra. Megfogta két ujjal, mintha valami büdös rongy lenne, és úgy vitte a ruhatárba. Kénytelen voltam rászólni, hogy "Több tiszteletet a száz éves kabátomnak, ha lenne szíves". Na ki tippel arra, hogy felvettek? :-)


Az egész kemencés projekt nagyon tanulságos volt, legközelebb másképp kell csinálni néhány dolgot, de alapvetően jól végeztük a dolgunkat, köszönet Krisztának és Bandinak, meg a Nagyinak is.

Képek következnek: 

Na olyat nem iszunk...


Kemence kívülről
Before


Kíváncsiskodás





Na jó, most már visszateszem...


After


Teknők


Eközben Bátor is jól érezte magát


Lepény a lyukon át




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése