2011. szeptember 25., vasárnap

Aszalt paradicsom - sárga kiadás





Édesanyám gyönyörű sárga paradicsomokat adott két napja, két kilót. Kellett vele valamit csinálni, nagyon szeretem a sárgát, zamatos, édes, és egyébként is, mért legyen mindig piros.
Csináltam hát belőle aszalt paradicsomot, így még egy darabig élvezhetem ízét is, színét is.

A következőképp jártam el:
A gyümölcsöket feleztem, zöldjét kivágtam, kiskanállal kimagoztam (a lédús magos része megy holnap a paradicsomlevesbe).

Egy tepsit kibéleltem alufóliával, olívaolajjal meglocsoltam,
majd rátettem a paradicsomszeleteket vágott felükkel felfelé.


Sót, borsot szórtam rá, meg még egy pici olajat, aztán betoltam a sütőbe.
Sütési idő kb. 4 óra 120 °C-on.
Aki csontszáraz aszalékot akar, annak kisebb hőfokon 10 óra, de ez finomabb, így csemegézhető is, viszont nem áll el olyan sokáig.
Az eredmény gyönyörű lett.
A darabkákat egy befőttes üvegbe tettem fokhagymagerezde
k és kakukkfűszálak társaságában, majd az egészet felöntöttem olajjal, és a mostmár viszonylag hűvös kamrámban jól látható helyre tettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése