2011. szeptember 10., szombat

Pogácsák

Nagy a nyomás, nem akarok én gasztroblogger lenni, hagyjatok békén.
Kizárólag azért írok receptet ide, mert annyira könyörögtök.
Pogácsa a téma:
az egyik Horváth Ilona, hát mit mondjak, vicces, hogy mennyire megváltoztak a szakácskönyvek azóta. Kedvencem a szalagos fánk receptje, ami úgy kezdődik, hogy "A fánk a legkényesebb kelt tészta. Összeállítása, kelesztése és sütése nagy gyakorlatot kíván"...
Ezért a mondatáért évekig nem álltam neki. De egyszer csak elkezdtem, hogy legyen gyakorlatom.

Juhtúrós pogácsa

50 dkg liszt
3 dkg élesztő
25 dkg margarin (vaj)
25 dkg juhtúró
2 tojássárga (szerintem egy egész tojás is jó)
2 dl tejföl (vagy ami van otthon: joghurt, kefir, akármi)
1 dkg só
fél dl tej
tojás a kenéshez

Lisztet, margarint, juhtúrót elmorzsolni egy nagy tálban.
Közepébe fészket, bele a tejben elkevert élesztőt, pici cukrot. Mikor bugyog, jöhet a többi dolog, tejföl, tojás, só.
Jól ki kell dolgozni. Ezt a műveletet nem szoktam a dagasztógépre bízni, mert vagy háromszoros adaggal indítok kapásból (aki ezzel próbálkozik, az használjon kevesebb élesztőt), vagy stresszoldásra kell a gyúrás.
Ami még fontos, hogy a szlovák túró sósabb a románnál, úgyhogy aki utóbbival találkozik (mint pl. én), az használjon egy kicsit több sót. Még szoktam fagyasztott juhsajtból is csinálni, néha nagyon sok van belőle, ebbe aztán még egy kicsit több kell.
Na, aztán egy órát pihentetni.
Ha jól megkelt, kiszaggatni, Ilonka szerint nem túl meleg sütőben szép pirosra sütni, ez mondjuk 180-200 C, ha sokat sütök, kettesével teszem a tepsit, 20 perc után cserélem az alsót a felsővel, és kap még 5-10 percet. Azt úgyis látja az ember.

Na jó munkát, másik pogácsa is jön egy kicsit később.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése