2011. szeptember 27., kedd

Croissant


Limara jóvoltából egy csomó ismerősöm próbálta ki a következő receptet:

Összeállítani elég egyszerű, nagyon ötletes a kidolgozás, és a férjem szerint mindent visz, de mindenre ezt mondja, amit épp sütök.
Pár dolgot változtattam, alant közlöm.


70 dkg liszt
1 pohár joghurt vagy kefír (140 g)
2 dl tej
1 kk só
4-5 ek. cukor
2 tojás
5 dkg élesztő
25 dkg hideg vaj

Kenéshez cukros tej vagy tejszín.

A hozzávalókból, a vaj kivételével tésztát dagasztottam, majd kelesztettem 1-1,5 óráig. Ezután nyolc egyforma darabba vágom, gömbölyítem őket, majd mindet kinyújtom jó vékonyra, kör alakúra.. A hideg vajat sajtreszelőn lereszeltem és körülbelül 7 egyenlő kupacra osztottam. Az első kinyújtott lapra szórtam egy adagot, rátettem a következő lapot, erre jött megint vaj, megint lap, így tovább, míg el nem fogyott. A legutolsó lap tetejére nem kell vaj. Ezután a tésztát kinyújtottam, olyan 2-3 mm vastagra, majd 16 cikkre vágtam (lehet 20 is, akkor kisebb kiflik lesznek).
Feltekertem őket, majd sütőpapírral bélelt tepsire ültettem. Most mentek egy éjszakára a kamrába, majd reggel a cukros tejjel lekentem, és hideg sütőben kezdtem sütni, 180 fokra állítva, kb. 35-40 percig.

Ha nem éjszakáztatom, akkor hagyom őket duplájára kelni, tojással lekenve mennek a 180 fokra előmelegített sütőbe, kb. 25 percre.





4 megjegyzés:

  1. dejó, így lgalább megkérdezhetem: maga pont így csinálta és tökéletes lett? mert az a legkevesebb, hogy szerintem az állaga nem is emlékeztet croissant-ra, de ízetlen lett, pici és valahogy rögtön száraz is (vagy nem sült meg) egyedül egy kis mikrós plisz melegítés tudott rajtuk segíteni. próbáltam sütni frissen is, hűtőből is, gyakorlatilag mindegy volt:(
    kérek szépen okosságot!

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon fura, mert igen, bár a sütési idő nekem nem stimmel, úgyhogy azt javítom is, és hűtőbe se tettem, hanem kinn kelesztettem a konyhában.
    Nem lehet, hogy halott volt az élesztő? Azt csináltam, hogy nem tettem éjszakára hűtőbe, hanem kint hagytam letakarva a pulton (már hűvösek vannak éjjel), és akkor reggelre pont szépen megkelt.
    A reggeli is jó lett, bár az nem ez a nagyontuti.
    A gyerekek vittek belőle uzsonnát, egy-kettő megmaradt egy papírzacskóban, és így is másnap reggel még tökéletes volt.

    VálaszTörlés
  3. lehet, hogy az élesztő volt a ludas, adok majd neki még egy esélyt. meg a gázsütővel is vannak problémáim, sose tudom, ott mi felel meg a fokoknak...

    VálaszTörlés
  4. Gáznál ha jól emlékszem 3-4, de inkább négy.
    Nem tudom, milyen a nagyonfrancia croissant, maga a frankofon, én csak műkedvelő vagyok.
    De ez, ha sikerül, akkor finom.
    Ha szeretné, hogy több íze legyen, lehet tuningolni cukorral vagy sóval, meg tekerés közben beletenni egy darab sajtot, kemény lekvárt, ezeket úgy el tudom képzelni.

    VálaszTörlés